Budyń jaglany – sprawdź sama!

Blog z przepisami dla mam oraz o rozwoju osobistym dla kobiet

Budyń jaglany to nie tylko przepyszny pomysł na śniadanie lub deser, ale również bardzo odżywczy posiłek 🙂 Jeśli dodamy do niego owoce, masło orzechowe, migdały, wiórki kokosowe, to zafundujemy sobie wartościowe danie 🙂

Budyń jaglany – kiedy warto go jeść?

Przede wszystkim wtedy, kiedy masz na niego ochotę! Ale budyń jaglany na mleku roślinnym sprawdzi się również w okresie przeziębienia, ponieważ kasza jaglana jest znana ze swoich właściwości antywirusowych. Ponadto zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, dzięki czemu pomaga nam uporać się z katarem. Kasza jaglana jest lekkostrawna oraz stanowi ważne źródło białka, krzemu i witamin z grupy B.

Jak ugotować kasze jaglaną, żeby nie była gorzka?

W celu zniwelowania gorzkiego smaku kaszy jaglanej należy przepłukać ją strumieniem zimnej a następnie gorącej wody.

Budyń jaglany – przepis

przepis na kasze jaglaną

Składniki:

100 gram kaszy jaglanej

300 ml mleka roślinnego – ja najbardziej lubię owsiane 😀

3 łyżki wiórek kokosowych – można pominąć 🙂

2 szczypty cynamonu

Przygotowanie:

  1. Kaszę jaglaną przepłucz na sitku strumieniem zimnej a następnie gorącej wody.
  2. Przełóż kasze do garnka i zalej ją mlekiem roślinnym.
  3. Dodaj wiórki kokosowe.
  4. Gotuj do miękkości kaszy na małym ogniu – ok. 15 minut 🙂
  5. Pod koniec gotowania dodaj cynamon.
  6. Zblenduj całość na gładką masę 🙂

Budyń jaglany – dodatki

Budyń jaglany możesz wymieszać z dowolnym masłem orzechowym 🙂 Możesz dodać również suszone i świeże owoce, ulubione orzechy, czy syrop klonowy 🙂 Do budyniu świetnie sprawdzają się pieczone jabłka lub śliwka.

Budyń jaglany z kokosem

Jeśli podobnie jak ja masz słabość do kokosa, to możesz przygotować budyń na mleku kokosowym 🙂 Osobiście gotuje kasze w mleku kokosowym i owsianym w proporcji 50/50, czyli 150 ml mleka kokosowego i 150 ml mleka owsianego.

Budyń jaglany przepis

Jeśli lubisz dobrze zjeść, to koniecznie przeczytaj inne moje przepisy!

Nasiona chia na śniadanie

Owsianka z patelni

Naleśniki gryczane na słodko i słono

Foodbook paleo – a tam m.in. przepis na owsiankę z …. kalafiora 😀

Jeśli lubisz zadbać o własny rozwój osobisty, to koniecznie przeczytaj…

Ruminacje – jak uporać się z negatywnymi myślami

Pozytywny umysł – jak zbudować wspierające myślenie

Rola nawyków

Jeśli szukasz tekstów na temat rozwoju dzieci, to te mogą Ci się spodobać:

Zabawa – dlaczego jest tak ważna dla dziecka

Wychowywanie bez kar i nagród
Jak pomóc dziecku oswoić złość?

Dobrego czytania

🙂

Magda

Cześć i czołem!

Jestem Magda – dla przyjaciół Wilku 🙂

W wolnych chwilach piszę bloga i kręcę spotkania dla kobiet 🙂

Dlaczego? Ponieważ wierzę w siłę słowa i dobrych myśli 🙂 Moim celem jest budowanie wspierającej społeczności mam, która podobnie jak ja wierzy, że każda z nas ma prawo być z siebie dumna 🙂

Pamiętaj – jestem tu, by dmuchać w Twoje skrzydła :*


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *