Ciasto jaglane na śniadanie

Czy można jeść ciasto na śniadanie? Czemu nie, jeśli przyrządzimy go z kaszy jaglanej, jabłek i nasion? Powiedzmy sobie szczerze, kto z nas nie lubi od czasu do czasu zjeść coś słodkiego. Trudno się oprzeć tym wszystkim piekarnianym ciasteczkom i bułeczkom, które działają na nas niczym prawdziwy magnes.

Mam jednak dla Was dobrą wiadomość! Można bezkarnie włączyć do naszego menu słodkie pyszności, które nie tylko są absolutnie pyszne, ale również odżywcze 🙂 I do tych słodkości zdecydowanie możemy zaliczyć ciasto jaglane.

Przepisy na ciasto z kaszy jaglanej

Kasza jaglana – dlaczego warto

Medycyna chińska przypisuje kaszy jaglanej wiele drogocennych właściwości. Do jednych z nich należy umiejętność ocieplania naszego organizmu, co jest niezwykle istotne w okresie przeziębienia. Ponadto jest bogatym źródłem żelaza, witamin z grupy B, antyoksydantów oraz ma działanie oczyszczające, co oznacza, że pomaga nam zmiatać groźne dla naszego zdrowia toksyny.

Kasza jaglana dostarcza nam węglowodanów złożonych, dzięki czemu nasz organizm może czerpać z niej energię przez dłuższy czas. Jest również cennym pomocnikiem w zmiataniu tzw. wolnych rodników, które są odpowiedzialne za starzenie naszego organizmu. Dzięki zawartości antyoksydantów stoi na straży naszej odporności i pomaga nam zwalczać różnego typu infekcje.

Śniadanie – według medycyny chińskiej

W medycynie chińskiej śniadanie są uznawane za najważniejszy posiłek. W zgodzie z tą filozofią uznaję się, że nasz układ trawienny najlepiej pracuje między godziną 7 a 9, dzięki czemu właśnie wtedy najszybciej i najskuteczniej przyswajamy potrzebne wartości odżywcze.

Dlatego warto zainspirować się wschodnią medycyną i zacząć dzień od posiłku, który doda nam energii, witalności i moc składników, które pomogą nam sprostać codziennym wyzwaniom.

Ciasto jaglane - dlaczego warto jeść kasze na śniadanie

Ciasto jaglane

Składniki:

  • 1 kubek kaszy jaglanej – pojemność kubka 300 ml
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 jabłka np. reneta
  • sok z cytryny – 3 cm plaster
  • posypka: wiórki kokosowe, pestki dyni, posiekane migdały – wg uznania
  • mało klarowane 2 łyżki
  • budyń waniliowy bez cukru – 3 łyżki
  • opcjonalnie mleko kokosowe 2 łyżki

Przygotowanie ciasta jaglanego:

  1. Ugotuj kasze jaglaną wg przepisu na opakowaniu. Pamiętaj, żeby nie gotować kaszy w workach. Przed ugotowaniem kaszy przepłucz ją gorąca i zimną wodą, dzięki czemu nie będzie miała gorzkiego smaku.
  2. Ugotowaną kaszę wymieszaj z masłem, mlekiem kokosowym i budyniem. Rozłóż na formie do pieczenia wyłożonej papierem.
  3. Pokrój w plasterki jabłka i wymieszaj je z cynamonem i wyciśniętym sokiem z cytryny.
  4. Rozłóż jabłka na kaszy. Posyp wszystko mieszanką z nasion i wiórek.
  5. Piecz ciasto jaglane w 180 stopniach w opcji góra dół przez 30-40 minut. Sprawdzaj, czy jabłka są już miękkie.
  6. Podawaj np. z kawą zbożową na wodzie i mleku roślinnym 🙂

Lubisz dobrze zjeść? Ja też – dlatego wskakuj po inne moje przepisy TUTAJ.

Więcej o właściwościach kaszy jaglanej możesz przeczytać na blogu Agnieszki Maciąg.

Słuchaj moich wywiadów o rozwoju kompetencji rodzicielskich i osobistych, by budować siebie i swoją pewność siebie:


Dołącz do moich programów rozwojowych: Czytaj więcej


Magdalena Nowak
Specjalistka ds. komunikacji i PR, animatorka społeczna i kultury, tutorka, absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Akademii Biznesu prowadzonej przez Barbarę Lech oraz kursów i szkoleń z obszaru rekrutacji, marketingu, relacji i komunikacji. Autorka projektów z obszaru PR oraz szkoleń i spotkań z udziałem takich osób jak Zuzanna Wędołowska z Szpinak Robi Bleee, czy Piotr Bielski. Prowadzi kanał na YOU TUBE z wywiadami na temat macierzyństwa, zdrowia i rozwoju osobistego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *