Komosanka

Komosanka na śniadanie, to takie śniadanie, ale to taaaakie śniadanie, które po prostu trzeba spróbować. Po pierwsze, jest prosta i szybka. Po drugie, jest smaczna, turbo wzmacniająca i mega aromatyczna. Po trzecie, wyglądem przypomina danie z ekskluzywnej restauracji, więc sama rozumiesz, możesz w prosty sposób podarować sobie odrobinę luksusu.

Poranny rytuały

Od ponad dwóch lat pracuje nad swoimi porannymi nawykami, które powoli stały się moją codzienną rutyną, dzięki której z lekkością witam każdy nowy dzień. Dzięki temu, że nauczyłam się wstawać wcześniej, zyskałam czas tylko i wyłącznie dla mnie. Czy to oznacza, że dzięki temu zawsze jestem uśmiechnięta i szczęśliwa? Nie. Szczęście, to nie jest stan, który towarzyszy nam przez 24 godziny na dobę. Nikt z nas nie będzie przez całe swoje życie odczuwać wyłącznie radości i pełnej gotowości do działania.

Ważne jednak, by budować własne wspierające nawyki, które będą naszą ostoją, sposobem na znalezienie chwilki czasu dla siebie, tak potrzebnej, by usłyszeć własne myśli i potrzeby.

Na Dzień dobry

Każdy dzień zaczynam od szklanki ciepłej wody. Czasem piję wodę z cytryną i miodem, czasem zakwas buraczany, a jeszcze w inny dzień wodę z łyżeczką ostropestu plamistego, który dzięki zawartości sylimaryny cudownie wpływa na detox wątroby.

Później rozkładam matę i ćwiczę jogę, która skradła moje serce całkowicie. Dzisiaj nie wyobrażam sobie dnia bez porannej praktyki. Uwielbiam ćwiczyć razem z Gosią Mostowską, która na YOU TUBE prowadzi kanał, gdzie publikuje sesje jogi.

Po ćwiczeniach mój apetyt rośnie i wtedy mam ochotę przygotować sobie pełnowartościowe i ciepłe śniadanie. Uwielbiam gryczane gofry albo naleśniki. Ubóstwiam również owsiankę z patelni, czy muffinki śniadaniowe, które robi się naprawdę szybko.

Ta komosanka jest również na szczycie mojej śniadaniowej listy. Komosę ryżową odkryłam, dzięki konsultacji z dietetykiem, podczas której zrozumiałam, jak niesamowite jest to pseudozboże.

Komosa ryżowa działa przeciwzapalnie, rzadko kiedy uczula i jest świetnym źródłem pełnowartościowego białka oraz zdrowych tłuszczy. Dzięki zawartości saponiny działa przeciwalergicznie oraz wycisza stany zapalne. Nie bez przyczyny jest więc nazywana złotym zbożem lub matką zbóż.

Dlaczego Ci o tym mówię?

Ponieważ chce Ci pokazać, że dbanie o siebie może być proste. Twoje wybory śniadaniowe, aktywność fizyczna, czy codzienne dbanie o czas dla siebie pomogą Ci się zregenerować i wyciszyć.

Wystarczy wypić szklankę ciepłej wody, znaleźć nawet 10 minut, by świadomie rozciągnąć swoje ciało, czy zaserwować sobie śniadanie, które będzie wysokoodżywcze. Rozwój osobisty, to zbiór małych kroczków i wierz mi, że nie potrzebuje splendoru z Instagrama, by móc zagościć również u Ciebie.

Komosanka – przepis

  • ugotuj komosę wg przepisu na opakowaniu z dodatkiem kurkumy (1 łyżeczka)
  • dodatki: ulubione nasiona, owoce, wiórki kokosowe, masło orzechowe lub migdałowe
  • inne dodatki: komosankę można wymieszać z podduszonym jabłkiem z cynamonem
  • do komosanki warto dodać masło klarowane lub dobrej jakości olej kokosowy MCT
przepis na komosankę. Blog holistycznie o rozwoju osobistym dla mam

Jeśli interesujesz się rozwojem osobistym, to koniecznie zerknij do artykułów:

Rola nawyków

Syndrom oszusta

Rozwój osobisty od czego zacząć

Koniecznie odwiedź mój kanał na YOU TUBE

https://www.youtube.com/channel/UCd2iBn63dkbI0RDkV3sD8JA


Magda Nowak inicjatorka wydarzeń dla mam

Magdalena Nowak
Autorka bloga, specjalistka ds. komunikacji i relacji, inicjatorka wydarzeń dla kobiet, tutorka, animatorka społeczna i kultury.
Zawodowo wykorzystuje magię słów w swojej pracy oraz wiedzę z zakresu komunikacji w budowaniu i promocji marek osobistych.
Razem z nią możesz poznać moc swojego temperamentu oraz popracować nad komunikacją. Zobacz moje programy rozwojowe i dołącz do kobiet, które razem ze mną pracują nad własnym rozwojem 🙂
http://karuzelafamilijna.pl/programy-rozwojowe/


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *