Nasiona chia na śniadanie

Pomysły na zdrowe śniadania dla każdego. Blog dla mam - recenzje, rozwój osobisty, spotkania, przepisy

Nasiona chia na śniadanie, to szybki, zdrowy oraz przepyszny pomysł na rozpoczęcie letniego dnia. Kiedy za oknem widzimy bezchmurne niebo, a w powietrzu unosi się zapach lata, to szukamy dla siebie propozycji śniadaniowych, które będą lekkie, sycące i mocno owocowe.

Owsianka z nasion chia, to właśnie taki przepis, który spełnia wszystkie te elementy. Jest nie tylko niezwykle smaczny, ale również dzięki swoim składnikom zapewni Wam moc witamin i składników odżywczych, które pomogą Wam stawić czoła codziennym wyzwaniom.

Dlatego jeśli szukasz prostego przepisu na Dzień Dobry, to nasiona chia na śniadanie na pewno Cię nie rozczarują 🙂

Nasiona chia na śniadanie – dlaczego warto je jeść 🙂

Nasiona chia to niepozorne nasionka, które kryją w sobie prawdziwą moc składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Są wspaniałym źródłem m.in. pełnowartościowego białka, cynku, wapnia, żelaza oraz kwasów omega – 3. Duża zawartość błonnika wspiera prace jelit oraz dba o dobre bakterie w naszych jelitach.

Ze względu na dużą zawartość błonnika zaleca się spożywać do 3 łyżek nasion chia na dobę. Tak jak z każdym innym produktem, tak i z nasionami chia należy zachować zdrowy umiar 🙂 Wprowadzenie tych nasion do naszego jadłospisu będzie stanowić zdrowy i smaczny dodatek do naszych posiłków. Jednak nie oznacza to, że powinniśmy je bez ograniczeń dorzucać do każdego dania 🙂 Cytując Hipokratesa należy pamiętać, że umiar w jedzeniu, to jeden z najlepszych sposobów na cieszenie się w pełni z właściwości zdrowotnych danych produktów 🙂

Więcej o właściwościach nasiona chia przeczytacie m.in. na blogu Poradnik Zdrowie oraz na blogu Okiem Dietetyka

Nasiona chia na śniadanie – prosty przepis dla każdego 🙂

Owsianka chia

Składniki:

  • 1 szklanka dowolnego mleka roślinnego – ja osobiście najbardziej lubię z owsianym
  • 3 łyżki nasion chia
  • łyżeczka wiórek kokosowych
  • pół łyżeczki cynamonu
  • opcjonalnie: owoce, 2 łyżki jogurtu naturalnego lub roślinnego, płatki owsiane, pestki dyni

Przygotowanie

  1. Na wieczór zalej nasiona chia mlekiem. Dodaj cynamon.Wymieszaj i wstaw do lodówki na całą noc. Polecam przygotować danie w słoiku, dzięki czemu łatwiej będzie Ci wymieszać składniki. Po godzinie zwróć uwagę, czy nasiona chia nie opadły na dół! Jeśli tak się stanie, to zamieszaj jeszcze raz i z powrotem wstaw do lodówki.
  2. Rano – jeśli lubisz ciepłe śniadania – przelej zawartość słoika do garnka i delikatnie podgrzej.
  3. Przelej zawartość do miski, następnie dodaj ulubione składniki 🙂 Jeśli chcesz żeby danie było bardziej sycące warto dodać płatki owsiane, orzechy i pestki dyni. Udekoruj danie dwiema łyżkami jogurtu naturalnego lub roślinnego 🙂 Osobiście polecam do tego dania jogurt kokosowy marki Pilos, który można kupić w Lidlu.
  4. Smacznego 🙂
Nasiona chia na śniadanie - prosty przepis na owsiankę. Blog dla mam.
Nasiona chia na śniadanie

Autorka

Karuzela Familijna - umiejętności społeczne dla mam
Magda
Miłośniczka mądrości Kubusia Puchatka i Króla Juliana z „Madagaskaru”.
Z przyziemnych rzeczy uszczęśliwia mnie:
1. Matcha – ale tylko z mlekiem kokosowym lub owsianym
2. Dobre jedzenie
3. Wciągająca lektura
4. Góry i wszystko co włoskie
5. Poranna praktyka jogi
Jestem Mamą, Żoną, Przyjaciółką, Babką, Freelancerem, Specjalistką ds komunikacji i PR oraz Animatorem Społecznym i Kultury. Przede wszystkim jednak jestem urodzoną optymistką, która wierzy w siłę kobiet.
Każdego dnia staram się cieszyć prawdziwym życiem powtarzając innym, że:
Mamo, masz prawo być z siebie dumna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *