Pancakes gryczano – bananowe

Pancakes gryczano – bananowe, to śniadanie które potrafi skraść serce każdego:) Któż nie kocha naleśników? Zwłaszcza tych mięciutkich, pulchniutkich, pachnących cynamonem i z lekko słodkim posmakiem. Jednak, czy można zrobić naleśniki, które nie tylko będą pyszne, ale także pełnowartościowe? Oczywiście, że tak!

Na ratunek przychodzą nam dwa składniki: kasza gryczana biała oraz banany 🙂 Tylko i aż tyle potrzebujemy, żeby przygotować posiłek dla całej rodziny, w którym nie zabraknie witamin.

Dlatego, jeśli lubisz kulinarne eksperymenty oraz słodkie śniadania na ciepło, to wypróbuj mój przepis i daj znać, czy tak jak my pokochałaś pancakes gryczano – bananowe 🙂

Dlaczego warto sięgać po kasze gryczaną?

Przede wszystkim jest bogata w takie wartości jak: kwas foliowy, witaminy z grupy B, białko, niacyne, żelazo, jod, czy wapń. Mało tego! To właśnie kasza gryczana jest jednym z lepszych źródeł krzemu, który poprawia odporność organizmu oraz posiada właściwości przeciwzapalne. To wszystko sprawia, że warto wprowadzić ją do diety całej rodziny 🙂

Dzieci często nie lubią kaszy gryczanej – pewnie ze względu na specyficzny zapach 🙂 Kasza gryczana biała jest delikatniejsza w smaku niż palona, a dzięki bananom i cynamonowi nabiera cudownego aromatu 🙂


Składniki dla 3 osób na pancakes gryczano-bananowe

  • 200 gram kaszy gryczanej białej – namocz w wodzie przez całą noc
  • 2 dojrzałe banany
  • opcjonalnie: cynamon, odrobina soli, dwie łyżki wiórek kokosowych
  • dodatki: prażone jabłko z cynamonem, konfitura wiśniowa, ulubiony jogurt, masło orzechowe
  • masło klarowane do smażenia

Przygotowanie:

  1. Kasze namocz w zimnej wodzie i pozostaw na 12h.
  2. Przelej kasze przez sitko i przepłucz.
  3. Kasze zblenduj razem z bananami, wiórkami kokosowymi, cynamonem oraz solą.
  4. Upraż jabłka z cynamonem.
  5. Podawaj z ulubionymi dodatkami 🙂
pancakes gryczano-bananowe

Lubisz takie przepisy? Wskakuj po więcej:

Sałatka z tofu

Owsianka z patelni

Jeśli szukasz więcej artykułów na temat rozwoju osobistego, to polecam Ci te:

Pozytywny umysł – jak zbudować wspierające myślenie

Syndrom oszusta – jak uciszyć wewnętrznego krytyka

Rola nawyków – jak budować nawyki

Magda Nowak inicjatorka wydarzeń dla mam

Magdalena Nowak
Animatorka kultury. Inicjatorka wydarzeń dla kobiet. Specjalistka ds. komunikacji i PR.
Urodzona optymistka, która wierzy w siłę słowa. Na co dzień wspiera kobiety w przekonaniu, że każda mama ma prawo być z siebie dumna.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *