Roślinny Foodbook

Naleśniki gryczane jako pomysł na szybki obiad - roślinny foodbook dla mamy

Roślinny Foodbook w moim wydaniu, to przepyszne dania, które pachną słońcem, ogrodem i świeżymi owocami. Jeśli jesteś ze mną już dłużej, to wiesz, jak bardzo kocham gotowanie. Uwielbiam mieszać w garach, zagniatać ciasto i czekać, aż przygotowywane przeze mnie dania nabiorą smaku i aromatu. Dlatego dzisiaj zapraszam Cię na kulinarną podróż do mojego domu, która mam nadzieję przyniesie Ci dużo inspiracji w Twoim codziennym gotowaniu.

Roślinny Foodbook – dlaczego warto

Moc warzyw i owoców kryje się w ich kolorach. Jeśli chcesz cieszyć się zdrowiem i witalnością, to nie ma nic lepszego niż talerz pełen drogocennych darów natury.

Świeże jabłka, pieczona marchewka, czy natka pietruszki wymieszana z soczyście słodką gruszką mogą podarować Ci chwilę przyjemności oraz umocnić Twoje ciało.

Jak już wiesz, jestem absolutną zwolenniczką holistycznego podejścia do rozwoju osobistego. Wierzę, że mądry rozwój osobisty to taki, który uwzględnia nie tylko nasze cele, ale także nasz dobrostan emocjonalny. Moim zdaniem przyszliśmy na ten świat, by wieść dobre i szczęśliwe życie. Niestety gdzieś po drodze gubimy siebie, swoje wartości i przestajemy doceniać to kim jesteśmy. W zamian za to zaczynamy marzyć, by stać się zupełnie inną osobą.

Rozwój osobisty dla mam

Uwierz mi, że już teraz masz wszystko co potrzebujesz by poczuć się dobrze we własnej skórze. Uczucia szczęścia nie kupisz wraz z samochodem, czy z egzotycznymi wakacjami. To stan, który nie podlega żadnym warunkom. Dlatego w momencie, gdy zaczynasz myśleć: „Jeśli osiągnę daną rzecz, to będę szczęśliwa”, wstawiasz siebie na przegranej pozycji.

Zrozum, że nawet jeśli Twoja szklanka jest do połowy pełna, to nie znaczy, że nie możesz być szczęśliwa. Prawdopodobnie nie doceniasz tego, co już teraz posiadasz. Nie doceniasz swoich osiągnięć, talentów, doświadczeń, ani swojego ciała. Kumulujesz całą swoją energię na myśleniu o tym, co chcesz jeszcze mieć. I tym samym tracisz motywacje, zaczynasz odczuwać dyskomfort zarówno w sferze fizycznej, jak i emocjonalnej. Więcej na ten temat pisałam w moich dwóch poprzednich artykułach do których serdecznie Cię zapraszam. Jeden z nich dotyczył Syndromu Oszusta na który cierpi wiele kobiet, drugi opowiadał o ruminacjach. Oba zjawiska wpływają na obniżenie naszego nastroju, pogłębiają naszą niską samoocenę oraz demotywują nas do codziennych działań.

Roślinny Foodbook a Mindfulness

Często powtarzam kobietom – zatrzymaj się, popatrz na siebie z miłością i uwierz, że już teraz masz prawo być z siebie dumna. Masz prawo być z siebie dumna za bilion drobnych rzeczy, które w ciągu dnia robisz tylko Ty. Przestań traktować siebie, jak worek treningowy. Zacznij traktować siebie, jak najdroższą osobę, którą chcesz wspierać, motywować, o którą chcesz się zatroszczyć.

I tutaj z pomocą może przyjść do Ciebie mój Roślinny Foodbook. Dlaczego? Ponieważ zapach świeżych warzyw, smak soczystych owoców, aromat ziół, które rumienią się na oliwie z oliwek sprawia, że na chwilkę redukujesz bieg i zwalniasz.

W trakcie gotowania oraz w trakcie jedzenia możesz ćwiczyć trening uważności, który znamy pod terminem mindfulness.

Mindfulness, to proces psychologiczny polegający na koncentrowaniu uwagi na bodźcach wewnętrznych i zewnętrznych. Pomaga on redukować stres oraz ćwiczy naszą koncentrację. Trening uważności przyczynia się do poprawy jakości naszego snu poprzez zredukowanie ilości napięć, które tworzą się w naszym ciele w ciągu dnia. Przede wszystkim jednak pomaga nam lepiej zrozumieć siebie oraz na nowo docenić świat w którym żyjemy.

Mindfulnesss – Roślinny Foodbook-Macierzyństwo

Jako mama jesteś narażona na ciągły stres wynikający z faktu, że opiekujesz się maleńkim dzieckiem. Mało tego. Jesteś pierwszą osobą na linii frontu, która musi wziąć na siebie dziecięce skoki rozwojowe, którym często towarzyszą płacze, krzyki wynikające z przeróżnych stanów emocjonalnych, które przeżywa Twoje dziecko.

Jesteś człowiekiem. Pamiętasz o tym jeszcze? Jesteś tylko człowiekiem. Masz prawo być zmęczona, znużona i zniechęcona. Macierzyństwo, to kawał ciężkiej pracy, która przynosi dużo radości i satysfakcji, ale która także mocno Cię obciąża. Dlatego tak ważne jest byś o siebie zadbała.

Bycie tu i teraz. Podarowanie sobie odrobiny spokoju, odłączenie umysłu od nawału myśli pomoże Ci pozbyć się całego bagażu frustracji, jaki nosisz na swoich barkach.

Dlatego zapraszam Cię do wspaniałej kulinarnej podróży, w trakcie której stworzysz wyjątkowe dania pachnące latem, ogrodem, ziołami i wakacyjną przygodą. Bo gotowanie, to nic innego jak wielka przygoda, która kończy się esencjonalnym romansem z cudownymi roślinami, które uwodzą swoim smakiem.

Roślinny Foodbook – przepisy na tanie, szybkie i pyszne dania dla każdego

Roślinny Foodbook – naleśniki gryczane w dwóch odsłonach

Składniki na dwa naleśniki:

  • 100 gram kaszy gryczanej białej namoczonej w wodzie przez 12 h
  • 50 ml wody
  • łyżka oleju kokosowego nierafinowanego lub oliwy z oliwek

Przygotowanie:

  1. Włóż kaszę gryczaną białą do miski i zalej wodą na 12 godzin
  2. Po 12 godzinach odcedź kaszę na sitku, następnie przenieść do miski i dodaj 50 ml wody
  3. Blenduj składniki na jednolitą masę.
  4. Na patelni do naleśników rozpuść łyżkę oleju kokosowego, a następnie dodaj do masy. Wymieszaj.
  5. Wlej ciasto na rozgrzaną patelnię i piec po obu stronach do momentu, aż powierzchnia naleśnika stanie się chrupiąca(pojawi się lekkie zarumienienie)
  6. Brawo! Naleśniki gotowe 😀 Szybko poszło, prawda?

Ciekawostka!

Nie wiem czy wiesz, ale moczenie kasz pomaga w usuwaniu kwasu fitynowego, którego spożycie powinny ograniczać kobiety w ciąży 🙂

Kasza gryczana biała jest bogatym źródłem witamin, składników mineralnych oraz przeciwutleniaczy. To niepozorne pseudozboże pomaga redukować ciśnienie, obniża poziom cholesterolu oraz co ważne – smakuje cudownie zarówno na ciepło, jak i na zimno 😀

Naleśniki gryczane z wegańskim twarożkiem

Składniki na twarożek:

  • jeden jogurt kokosowy naturalny marki Pilos – do kupienia w Lidlu
  • dwie łyżki stołowe mąki kokosowej lub dwie – trzy łyżki wiórek kokosowych
  • szczypta cynamonu lub trochę więcej…wszystko zależy od Ciebie!
  • jeśli lubisz możesz dodać miód/syrop klonowy lub inne słodziło 🙂

Dodatkowe składniki:

  • ulubione owoce sezonowe
  • tarta gorzka czekolada min. 70 % – bo taka zaserwuje Ci dużo siły, energii, uśmiechu i zdrowia 🙂

Przygotowanie:

  1. Naleśniki smarujesz serkiem, następnie dodajesz owoce, tartą czekoladę oraz zawijasz.
  2. Uwaga! Teraz bardzo ważny element bez którego nic nie wyjdzie! Siadasz na spokojnie przy stole i zjadasz, to absolutnie pyszne danie w totalnej CISZY! 😀
Roślinny Foodbook na słodko - nie tylko dla wegan

Naleśniki gryczane z pieczoną cukinią i papryką

Składniki na farsz:

  • pół czerwonej papryki
  • pół mniejszej cukinii
  • pół ząbka czosnku
  • przyprawy: lubczyk, natka pietruszki, pieprz, papryka słodka
  • oliwa z oliwek

Dodatkowe składniki:

  • plasterki pomidora, ogórka oraz kruche liście sałatki lub mniej kruche w zależności jakie akurat macie 😀

Przygotowanie:

  1. Zeszklij warzywa z przyprawami na patelni
  2. Zblenduj
  3. Wysmaruj naleśniki, aż po brzegi 🙂 Dodaj pokrojonego pomidorka, sałatę oraz ogórka 🙂
  4. No i… gotowe 😀 Tak prosto i tak pysznie, prawda?
Naleśniki gryczane na słono - roślinny foodbook

Ciekawostka!

Czy wiesz, że zielone warzywa to potęga zdrowia? Natka pietruszki, sałata, rukola, roszponka, brokuł, ogórek i wiele, wiele innych wspaniałości naszej Ziemi sprawi, że będziesz mieć więcej energii niż po niejednym espresso 🙂



Jeśli lubisz moje Foodbooki, to daj mi o tym znać! Dzięki temu powstaną kolejne przepisy na blogu, które kto wie, podbiją Twoje serce!

Tymczasem zapraszam Cię do innego mojego foodbooku, w którym to eksperymentowałam z dięta paleo 😀 Tam znajdziesz przepis na obłędnie pyszną owsiankę z kalafiora!

Jeśli interesujesz się rozwojem osobistym, to koniecznie zerknij do artykułów:

Rola nawyków

Syndrom oszusta

Rozwój osobisty od czego zacząć

Autorka:

Wenecja blog

Magdalena Nowak

Wieloletnia animatorka społeczna, specjalistka ds. komunikacji oraz organizatorka wydarzeń dla kobiet. Z pasji trenerka umiejętności społecznych. W wolnym czasie uwielbia eksperymentować w kuchni oraz czytać książki. Zakochana we włoskich uliczkach, włoskiej kuchni i w górach.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *