Szybkie śniadania dla mamy

Szybkie śniadania dla mamy, to mój sposób na rozpoczęcie dnia w przeświadczeniu, że zrobiłam coś dobrego dla siebie na Dzień dobry. Jestem wierna zasadzie pochodzącej z medycyny chińskiej, która mówi o tym, że to właśnie śniadanie powinno przypominać posiłek cesarza.

Dlatego też przygotowałam dla Ciebie propozycje na szybkie śniadania dla mamy na bazie kasz, warzyw, owoców i zdrowych tłuszczy. Każdą z potraw możesz przygotować w kilka minut, dzięki czemu możesz sięgnąć po nie w każdy zabiegany poranek.

Pamiętaj, że moje przepisy możesz urozmaicić dodając ulubione owoce, warzywa lub ziarna. Nie zapominaj również o roli, jaką pełni woda dla naszego organizmu. Dlatego sięgaj po szklankę ciepłej wody z cytryną lub zakochaj się w zielonej herbacie i ziołach. Osobiście uwielbiam pić miętę z jabłkiem oraz czystek z cytryną 🙂

Zapraszam Cię również na blog terapeuty żywieniowego, Justyny, która podzieliła się swoim przepisem na złote mleko oraz opisała jego właściwości.

Złote mleko na śniadanie – 1 porcja dla głodnego brzuszka

szybkie śniadania - przepisy, blog dla mam

Składniki:

  • 1 kubek płatków owsianych i amarantusa
  • 250 – 300 ml napoju kokosowego
  • jedno jabłko pokrojone w kostkę
  • jedna łyżka oleju kokosowego MCT lub masła klarowanego
  • przyprawy: 1 łyżeczka kurkumy, pół łyżeczki cynamonu i pół łyżeczki imbiru, szczypta pieprzu cayenne, kardamon
  • ulubione orzechy, wiórki kokosowe

Przygotowanie:

  1. Podgrzej wszystkie składniki w garnku.
  2. I już 😀

Czekoladowa owsianka – szybkie śniadania dla mamy

szybkie śniadanie - przepis na czekoladową owsiankę

Składniki

  • pół kubka płatków owsianych
  • 250 – 300 ml napoju kokosowego
  • 2 łyżeczki surowego kakao, pół łyżeczki cynamonu
  • łyżka wiórek kokosowych
  • łyżka masła orzechowego
  • rozgnieciony banan
  • łyżka oleju kokosowego MCT lub masła klarowanego

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki wymieszaj i podgrzej.
  2. I już 😀

Kanapki na słodko

Śniadanie na szybko

Składniki

  • chleb żytni 100 % na zakwasie ze śliwką
  • masło migdałowe lub inne ulubione masło orzechowe dobrej jakości(bez cukru i oleju palmowego)
  • banan
  • rukola, kiełki

Przygotowanie

  1. Posmaruj chleb masłem. Połóż resztę składników.
  2. I już 😀

Kanapki z pastą z ciecierzycy

Składniki na pastę:

  • jeden słoik ciecierzycy w zalewie
  • jeden słoik suszonych pomidorów
  • pieprz, sól, oliwa z oliwek

Przygotowanie:

  • Odcedź ciecierzycę i przepłucz na sitku.
  • Zblenduj z dwoma łyżkami oliwy i przypraw do smaku.
  • Dodaj 5- 6 suszonych pomidorów. Zblenduj. Przełóż do słoika i trzymaj do 4 dni w lodówce.

Składniki na kanapki:

  • chleb żytni na zakwasie 100 % lub chleb z ziarnami – sprawdź mój przepis
  • domowa pasta z ciecierzycy
  • kiszony ogórek, kiełki, pomidor

Kanapki pełne miłości

szybkie śniadanie kanapki

Składniki:

  • chleb z ziarnami lub żytni 100 %
  • pasta tahini
  • truskawki, pomidory koktajlowe, rzodkiewka, awokado
  • rukola
  • oliwa z oliwek
  • pieprz

Przygotowanie:

  1. Posmaruj chleb pastą z tahini.
  2. Ułóż składniki. Skrop oliwą 🙂
karuzela familijna wywiady dla mam

Jesteś na blogu dla mam, gdzie znajdziesz artykuły, wywiady i treści, które dotyczą holistycznego podejścia do rozwoju osobistego. Razem ze mną możesz pracować nad umiejętnościami miękkimi, a zwłaszcza nad komunikacją i budowaniem wspierającej relacji z samą sobą oraz z innymi ludźmi.

Na teraz polecam Ci mój artykuły Wystarczająco dobra mama, 5 nawyków które pomogą Ci uchronić się przed wypaleniem macierzyńskim.

Na You Tube znajdziesz moje wywiady z specjalistkami znanymi w Polsce na temat rozwoju kompetencji miękkich, rodzicielskich oraz holistycznego podejścia do tematu zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *