7 dniowy detox myślowy

7 dniowy detox myślowy, to proces, który polecam każdej kobiecie borykającej się z negatywnym schematem myślenia. To czas kiedy skupiamy się na myślach, które pojawiają się w naszej głowie. Uczymy się je zauważać, jednocześnie starając się ich nie oceniać.

Co nam zrobiło życie…

Od lat jesteśmy uczeni porównywania się do siebie, oceniania i nieustannego krytykowania wyborów drugiego człowieka. W naszej strefie kulturowej zostałyśmy zaprogramowane do spełniania oczekiwań społecznych. Nikt nie pokazał nam, jak słuchać własnej intuicji, czy podążać za marzeniami, pasjami i talentami, które mamy.

W szkole schemat jest prosty. Utalentowany uczeń, to ten który ma pasek, wyniki sportowe lub artystyczne. Reszta po prostu jest w strefie przeciętniaków, którzy czasem radzą sobie lepiej, a czasem gorzej. Wśród nich jednak mamy niesamowicie utalentowane jednostki. Świetnych słuchaczy, łączników społecznych, osoby, które potrafią pobudzać innych do działania lub świetnie radzą sobie w sytuacjach kryzysu i konfliktu. Te wszystkie niesamowicie umiejętności nie są jednak zauważane, bo nie przynoszą sukcesów uznawanych społecznie.

Dlatego tak wiele kobiet po latach edukacji uważa, że nie mają mocnych stron, talentów, ani zainteresowań. Przecież przygotowanie rewelacyjnych posiłków, organizowanie zajęć domowników, łączenie różnych planów, czytanie książek, czy wsparcie przyjaciół w realizacji celów osobistych i zawodowych, to nic specjalnego. Nie doceniamy tego ile wysiłku wkładamy w budowanie mocnych relacji społecznych. Nasze zdolności komunikacyjne, organizacyjne, relacyjne po prostu są traktowane, jak coś oczywistego. Według nas – każdy tak potrafi.

Nie. Nie każdy. Wśród nas są tacy, co potrafią przypalić jajecznicę. Wśród nas mamy ludzi dla których przeczytanie jednej książki w roku, to istny cud. Wśród nas mamy i tych, którzy nigdy nie ogarną zarządzania domem, planami dziećmi, by każdy miał czas na swoje pasje. Nie każdy potrafi tworzyć mocne relacje, wspierać, dopingować i słuchać. I dlatego zdecydowanie każda z nas zasługuje na to, by się po ludzku doceniać.

Co mamy w głowie….

Nasze wieloletnie doświadczenie i wychowywanie w przekonaniu, że nie potrafimy robić niczego specjalnego sprawiło, że w naszej głowie zadomowiły się toksyczne przekonania. Schematy myślowe, które wmawiają nam, że nie mamy w sobie potencjału, że jesteśmy mniej ważne, a nawet mniej wartościowe od drugiego człowieka.

W efekcie patrzysz na wymarzoną prace i nawet nie próbujesz wysłać swojego CV, bo przecież czujesz, że nie zasługujesz właśnie na tę posadę. Marzysz, by sprawdzić siebie w nowym obszarze, ale nawet nie przystępujesz do działania. Nie decydujesz się na dodatkowy kurs, program, studia, webinar, bo w Twojej głowie jest głos, który mówi Ci: to nie ma sensu i tak nic z tego nie będzie.

Nie potrafisz odróżnić tego, co jest Twoje od tego co wsadzili Ci do głowy inni ludzie. W życiu kierujesz się przekonaniami, których początek sięga Twojego dzieciństwa. Będąc mała dziewczynką przyjmowałaś bezkrytycznie opinie innych o sobie i o otaczającym Cię świecie.

Dzisiaj te opinie są Twoim drogowskazem. Kierują Twoimi decyzjami, a Ty zapewne nawet nie jesteś ich świadoma.

7 dniowy detox myślowy – co to takiego

Detox myślowy, to proces który pozwala nam przyjrzeć się naszym schematom myślowym, by wyłapać te myśli, które nam nie służą i które nie są nasze. To proces, który pomaga zbudować nowe nawyki myślowe poprzez uważne śledzenie tego, co pojawia się w naszej głowie.

W przeprowadzaniu detoxu myślowego bardzo ważne jest, by:

  1. Nie oceniać naszych myśli w kategoriach złe i dobre.
  2. Skupiać się na uważnym śledzeniu pojawiających się schematów, by odpowiedzieć na pytanie, jak czuję się z tym sposobem myślenia.
  3. Akceptować myśli, które mamy. Poczucie winy jeszcze mocniej wpływa na nasze samopoczucie.
  4. Zrozumieć, że nie jesteśmy naszymi myślami. Każda z nas jest ważniejszym konceptem niż nawet najbardziej negatywne przeświadczenia o nas samych. Myśli nie mogą mieć nad nami władzy.
  5. Traktować naszą głowę, jak dysk komputera, który oczyszczamy z zbędnego spamu, dzięki czemu zacznie działać sprawniej. Do spamu zaliczamy wszystkie myśli, które nie są zgodne z naszymi wartościami.
  6. Szukać czasu na umysłowy relaks w trakcie którego świadomie odpoczywasz. Polecam praktykę jogi, spacer, rytuał herbaciany, w trakcie którego parzysz ulubioną herbatę obserwując w szklance, jak woda zmienia kolor, jak zaczyna parować.

7 dniowy detox umysłu – jak przeprowadzić

Przede wszystkim ustal, jakimi wartościami chcesz kierować się w tworzeniu schematów myślowych. Tymi wartościami mogą być słowa takie, jak: lojalność, szacunek, wsparcie, miłość, akceptacja, uważność, świadomość, dobro, życzliwość, minimalizm. Po wybraniu kluczowych dla siebie wartości postaraj się zauważać myśli, które są zgodne z nimi, a które nie. Dzięki temu stworzysz selekcje myśli, która będzie zgodna z Tobą.

Następnie zrozum, że detox myślowy ma pomóc Ci zauważyć proces, który dzieje się w Twojej głowie. Jego celem jest nauczenie Cię świadomego zarządzania swoimi myślami oraz oczyszczenie umysłu z przekonań, które działają na Ciebie negatywnie.

Zaakceptuj, że detox myślowy, to proces – nie złoty środek, po którym już zawsze będziesz potrafiła kreować wspierające myślenie.

Wiosenny detox – krok po kroku

  1. Ogranicz wpływ mediów społecznościowych, które działają na Ciebie negatywnie. Śledź jedynie profile osób, które Cię mobilizują i uspokajają.
  2. Szukaj okazji, by spacerować po lesie. Tak zwane kąpiele leśne działają uspokajająco i pomagają nam odbudować nasze pole energetyczne, co jest potwierdzone badaniami naukowymi.
  3. Ogranicz myślenie wszystko, albo nic.
  4. Zamieniaj słowa muszę na chcę.
  5. Naucz się stosować w dialogu wewnętrznych takich słów, jak proszę, dziękuję, przepraszam oraz czy możesz? Dzięki temu przestaniesz traktować siebie, jak własnego niewolnika.
 7 detox umysłowy
  1. Racjonalizuj swoje myślenie. Jeśli pojawią się negatywne przeświadczenia staraj się odpowiedzieć na pytania: Jakie dowody świadczą o ich prawdziwości? Czy w moim życiu pojawiły się sytuacje, które dowodzą nieprawdziwość tych stwierdzeń?
  2. Skup się na sobie, a nie na innych. Przestań porównywać swoje życie do życia innych ludzi. Skup się przez 7 dni na rzeczach, które Tobie przynoszą radość i które Ty robisz z lekkością.
  3. Zacznij malować kolorowanki. Arteterapia pomaga wyciszyć negatywne emocje oraz pozytywnie działa na nasz mózg.
  4. Słuchaj muzyki i tańcz. Ruch pomaga usunąć z naszego ciała napięcia, a swobodny taniec pobudza wytwarzanie endorfin.
  5. Przed spaniem wypracuj nawyk czytania książki. Postaraj się dwie godziny przed snem odłożyć na bok telefon. Zamiast sięgać po niego, złap się za powieść. Wybierz coś co będzie działać na Ciebie dobrze.
  6. W miarę możliwości staraj się przesypiać minimum 7 godzin dziennie. Niedobory snu wpływają na wyczerpanie umysłowe, które z kolei wpływają na nasze myślenie.
  7. Pij wodę, która jest ulubionym płynem dla naszego mózgu, to ona wpływa na jego oczyszczenie oraz usprawnia pracę komórek.
  8. W swoim menu sięgaj po warzywa, mrożone owoce jagodowe, zdrowe tłuszcze, kiszonki i zieloną herbatę, które dostarczają wysokiej ilości antyokscydantów, które są odpowiedzialne za wymiatanie z naszego organizmu szkodliwych substancji.
  9. Każdego dnia szukaj okazji, by powiedzieć o sobie coś dobrego.
  10. Spotkaj się z przyjaciółmi na kawę. Wyjdź z domu i zrób coś dla siebie.

Efekty detoxu umysłowego

Detox umysłowy pomaga nam wrócić do emocjonalnej równowagi. Uczy zarządzania procesami myślowymi oraz pozytywnie wpływa na funkcjonowanie naszego ciała.

Podczas detoxu możesz odczuwać stres i napięcie wywołane przekonaniami, które zaczniesz zauważać. U osób, które mają problem z ruminacjami – nawykom mieleniem sytuacji z przeszłości – detox umysłowy może okazać się nie lada wyzwaniem. Przerwanie negatywnych schematów myślowych nie jest proste. Pamiętaj, że zawsze możesz sięgnąć po pomoc specjalisty, a psychoterapia jest najlepszym prezentem, jaki możesz dla siebie zrobić.

7 dniowy detox umysłowy

Jeśli ten artykuł Cię zainteresował, to koniecznie przeczytaj inne moje teksty:

Ruminacje – jak uporać się z negatywnym myśleniem

Syndrom Oszusta

Nie przegap!

8 marca 2022 rusza otwarta grupa na Facebooku – Komunikacja dla kobiet.

26 marca 2022 odbędzie się szkolenie stacjonarne w Sosnowcu dla kobiet, które chcą zbudować mocny personal branding. To szkolenie ma pomóc Ci rozwinąć Twoją karierę w zgodzie z Twoimi wartościami i potencjałem.

Cena: 120 zł

Zapisz się na: magda@karuzelafamilijna.pl

karuzela familijna wywiady dla mam

Na Facebooku dzielę się informacjami o organizowanych programach rozwojowych, wydarzeniach dla kobiet oraz pozytywnymi treściami, których celem jest budowanie wśród kobiet przekonania, że każda z nas ma prawo być z siebie dumna.

Jeśli chcesz ze mną pracować nad swoimi celami, rozwojem oraz przede wszystkim budującą i wspierającą komunikacją, to zapraszam tutaj.

W czym mogę Ci pomóc?

  • rozwinąć kompetencje miękkie z zakresu komunikacji i budowania relacji
  • dogadać się z Twoimi bliskimi w oparciu o różnice temperamentów, które wpływają na naszą komunikację.
  • opracowaniem strategii Twojej marki osobistej pod kątem budowania contentu w mediach społecznościowych. Razem opracujemy Twoje mocne strony, wartości, doświadczenie oraz cele, by stworzyć spójną komunikację, która przyciągnie do Ciebie rekruterów oraz klientów.

Jestem autorką dwóch programów rozwojowych dla kobiet:

Poznaj potencjał swojego temperamentu

Komunikacja Wewnętrzna – jak uporać się z negatywnym myśleniem i zacząć działać w zgodzie ze sobą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *