Chrupkie gofry gryczane

Chrupkie gofry gryczane, to moja kulinarna słabość. Uwielbiam je przyrządzać rano w towarzystwie kawy zbożowej na mleku migdałowym. Smakują cudownie z dodatkiem jogurtu kokosowego i borówek. Zapewniają mi piękny poranek i tym samym cudowny początek dnia.

chrupkie gofry gryczane bardzo smaczne

W tęsknocie za Wiosną…

Tęsknię za Wiosną. Nauczyłam się doceniać każdą porę roku, jednak przedłużająca się Zima, zawsze sprawia, że moje myśli koncentrują się na wspomnieniach ciepłych poranków, rosy na trawie i śpiewu ptaków, które tak cudownie budzą nas każdego dnia.

Tęsknię za widokiem kwitnącej wiśni i jabłoni. Za zapachem kwiatów i za smakiem szparagów, które dla mnie są absolutnym smakiem każdej Wiosny. I choć uwielbiam czuć mróz na policzkach, oddychać powietrzem skutym lodem, to mimo wszystko tęskno mi za promieniami słońca na skórze.

Smaki pór roku

Każda pora roku ma dla mnie określony smak i zapach. Lato od dzieciństwa kojarzy mi się z aromatem truskawek. Jesień pachnie pieczonymi ziemniakami z porem i burakami. Zima, to zapiekane jabłka i smak ulubionych kasz. Wiosna, to zielone szparagi na bazie których przyrządzam zielony krem na mleku kokosowym.

Jestem wdzięczna, że mieszkamy w miejscu, które dzięki różnorodności pór roku ma do zaoferowania nam tak wiele dobra. Jestem wdzięczna za to, że zawsze mamy na co czekać. Na zapach pól, widok ośnieżonych gór, na wędrówki po lesie, na kąpiel w jeziorach, na morskie fale. Jesteśmy szczęściarzami mając dostęp do niezliczonej ilości miejsc, które urzekają regionalną kuchnią i widokami zapierającymi dech w piersiach.

Polska jest piękna. Widzą to i uwielbiam odkrywać każdego roku o każdej porze.

Dlaczego warto jeść kaszę gryczaną?

Kasza gryczana biała jest znana z wielu drogocennych właściwości. Usprawnia prace jelit, dzięki czemu niweluje nieprzyjemne wzdęcia. Dzięki zawartości witamin z grupy B wspomaga pracę układu nerwowego. Bardzo rzadko działa alergizująco, a dzięki dużej zawartości błonnika wspomaga nasze jelita w procesie oczyszczania z toksyn. Warto też pamiętać, że jako jedna z nielicznych potraw dostarcza naszemu organizmowi krzem, który ma właściwości przeciwzapalne oraz poprawia stan kolagenu, który jest odpowiedzialny m.in za jędrność skóry.

Chrupkie gofry gryczane – 5-6 sztuk

Składniki na chrupkie gofry gryczane:

  • namoczona przez noc kasza gryczana biała ( nie może być to kasza palona!)- 150 gram
  • jeden banan
  • dwie łyżki budyniu waniliowego bez cukru
  • pół łyżeczki cynamonu
  • jedna łyżka masła klarowanego
  • 13 łyżek mleka roślinnego
  • szczypta dobrej jakości soli jodowanej
  • dodatki: jogurt naturalny lub wegański, ulubione owoce

Przygotowanie:

  1. Kasze namocz na noc w wodzie.
  2. Przepłucz kasze. Zblenduj w bananem, masłem klarowanym, cynamonem, solą, mlekiem i budyniem.
  3. Piec w gofrownicy.
  4. Dodawaj z ulubionymi dodatkami
chrupkie gofry gryczane bardzo smaczne

Lubisz dobrze zjeść? Ja też – dlatego wskakuj po inne moje przepisy bez glutenu, nabiału i cukruTUTAJ.

Słuchaj moich wywiadów o rozwoju kompetencji rodzicielskich i osobistych, by budować siebie i swoją pewność siebie:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *